Bilgi Talep Formu

Yaşam Tarzı ve Segmentasyon Araştırmaları

Farklı ürünlere ilgi duyan farklı grupları tanımlamaya yarayan segmentasyon çalışmaları ile hangi ürünün hangi müşteri kitlesine kolay ulaşılabileceğine karar verin.
blog image

Bir ürünün veya hizmetin doğru kitle üzerine pazarlanması için hedef müşterilerde var olan farklı segmentleri bilmek önemlidir. Farklı ürünlere ilgi duyan farklı grupları tanımlamaya yarayan segmentasyon esasen hedef kitleyi bölümlendirme çalışmasıdır. Bu bölümlendirme ayrıca coğrafi, demografik, ve çok daha farklı parametreler üzerinden değerlendirilebilir ve ayrıştırılabilir.

Müşterilerin doğru ihtiyaçlarının anlaşılmasına yardımcı olmasını sağlayan tüketici yaşam tarzının incelenmesi hangi ürünün hangi müşteri kitlesine kolay ulaşılabileceğine karar verilmesi demektir. Bir başka önemli aşama da iletişim çalışmalarıdır, çünkü yaşam tarzı ve segmentasyon araştırması hedef kitle ile iletişim kurulabilmesi için hangi iletişim mesajının resmedilmesi gerektiğini anlatır.

Yaşam tarzı aşağıdaki özellikleri içerir;

  • Tüketiciler zamanlarının ne kadarını faaliyetlere ve ne kadarını hobilere nasıl harcıyor?
  • Tüketicilerin çıkarları nelerdir?
  • Kendileri ve çevresi hakkında görüş ve düşünceleri nedir?
  • Yaş, cinsiyet, gelir ve meslek gibi temel demografik özellikler nelerdir?

AGS Global olarak, yaşam tarzı ve segmentasyon araştırmaları kapsamında sosyoloji, antropoloji ve pazarlama alanında uzman takım arkadaşlarımızla dünyanın birçok noktasında aşkla ve şevkle sizlerin yanında olmaya devam ediyoruz.
 

Yaşam Tarzı ve Segmentasyon Araştırmaları ile ilgili yardıma mı ihtiyacınız var?

Hedefe ulaşmanız için sizinle çalışmaya hazırız